zaterdag 15 november 2014

Off-season week 2

Vorig weekend ben ik als toeschouwer naar de marathon van Nice-Cannes gaan zien. Een volledig uitgeregende editie maar wat een organisatie en parcours. Hij staat met stip op 1 om volgend jaar terug te doen. Een prachtige route 95% langs de zee, redelijk vlak en met veel deelnemers.

Ik ging zaterdag mijn nummer ophalen , ttz eigenlijk gewoon mijn t-shirt, want daar had ik tenslotte voor betaald. Een raar gevoel want hoewel je fysiek in orde bent, mag je helemaal niet meedoen. Je voelt je vrij snel uitgesloten.

We hebben dan het weekend toeristisch doorgebracht, met bezoekjes aan St Raphael, Monaco, Grasse en Cap Esterel. Ik pikkelde op mijn brace rond en dat  ging eigenlijk redelijk vlot. Lopen zou evenwel niet gelukt zijn, en dat zou een serieus risico inhouden voor de rest van de voorbereiding.

Daardoor ben ik willens-nillens in mijn off-season terecht gekomen. In de eerste week plat op de zetel gelegen in de gips, en deze week rustig gestart met wat core-stability oefeningen en 2 keer gefietst. Telkens een dik uurtje, 1 keer op de wegfiets en 1 keer met de MTB. Dat lukt vrij vlot met een sportbrace. Dit weekend zal ik nog een keer op een hometrainer fietsen en een keer gaan zwemmen in Londen. Zo breng ik toch redelijk actief mijn tweede week van het off-season door.

Groetjes,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten