zondag 13 oktober 2013

Kona !

Hier zijn we weer na een tijdje.

Heb veel moeten werken en heb zowat het hele voormalige oostblok gezien denk ik. Vooral de passages in Baku (het nieuwe Dubai ??), Astana (Kazachstan) en Perm (Rusland) zijn me bijgebleven. Ik kon nog steeds mijn opgegeven trainingen volbrengen ... tot 3 dagen geleden. Toen lag ik in het olympische zwembad zo een 30 min te zwemmen toen men omriep dat iedereen zich mocht gaan wassen want de russische olympische synchroonzwemploeg had het bad nodig.
In Belgie moogt ge u gaan wassen omdat er een bus schoolkinderen gestopt is, in Moskou is dat net iets anders :-)
Behalve tegenwoordig in het zwembad van Zottegem: op dinsdag en donderdag kan je van 10u30 tot 12u baantjes trekken. Goed gezien en in dank aanvaard.
Schoon volk trouwens die synchroonzwemsters ;-)



Ook nog wat russisch geleerd. Blijkt dat het russische woord voor atleet ....'sportsmen' is.

Dus de training van een uur werd er eentje van 30 min.
De dag erna in Perm niets kunnen doen, wegens nul komma nul faciliteiten en ronduit gevaarlijk om op straat te lopen. En gisteren dan een lange vlucht met veel wachttijd en 5u tijdsverschil hebben de nodige tol geƫist. Bij aankomst in het hotel in Londen een blikje Heineken opengetrokken en naar de livestream van Kona beginnen zien.

Kijk eens in de rechtse kolom naast mijn blogsels, daar voorspel ik reeds op vrijdag winst voor Fre Van Lierde, in dank door hem aangenomen door mijn tweet te favoriten.

Mede-Ironman en bloglezer M uit NL had mij door toen ik hem sms-te dat ik tijdens de reclame blokken van de uitzending snel nog wat core-stability oefeningen deed. 'Bier naar de huig tillen is geen oefening !' stuurde hij terug :-)
Heineken drinken vergt wel enige oefening lijkt me ...

Bon na een nacht en een morgen livestream blij met onze nieuwe Belgische wereldkampioen Ironman, Frederik Van Lierde, en een knappe achtste plaats voor Bart Aernouts, tot voor enige jaren duatleet.
Ironman Nice blijkt een goede waardemeter en voorbereiding voor Kona, aangezien beide heren er vorige zomer 1 en 2 waren. Hetgeen mij naadloos bij mijn conclusie brengt: Kona is de nieuwe droom. Voor eventjes toch :-)
Het is toch geweldig inspirerend om die atleten te zien samenkomen in het middelpunt van de triatlonwereld. Prachtig om zien. Daar merk je dat triatlon en zeker de lange afstandsversie werkelijk een way of life is.
Graag zou ik de inspiratie van Kona in een flesje kunnen gieten en er af en toe een slokje van nemen, ongetwijfeld komen dan de stoutste dromen uit.


Nog een pronostiekje ? Volgend jaar hebben we een volledig Belgisch podium: Vanhoenacker, Van Lierde, Aernouts. Volgorde nog te bepalen.
Zal yours truly er ooit zijn opwachting maken ? Wie weet, zo goed werkt mijn glazen bol nu ook weer niet.
Ik zal eerst maar eens beginnen met de volgende training: 10 k lopen.

En mocht het niet lukken, misschien kan ik dan in Zottegem een synchroonzwemploegje oprichten ?

Slukes

2 opmerkingen:

  1. Willen wij weten vanuit welke angle jij die russische benenfoto kon nemen ? :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die angle was niks, maar eer dat die bleven stilliggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen