woensdag 30 oktober 2013

De teek van de week

Net een leuk en actief weekend achter de rug. Met de atletiekclub waar de kinderen atleetje zijn en mama en papa jogger, hebben we vorig weekend deelgenomen aan de Familiestage in het Bloso centrum van Herentals. Waarlijk een geweldige locatie met zeer veel faciliteiten. We verbleven in het Bloso Sporthotel en werden continu bezig gehouden met sportieve en extra-sportieve activiteiten. Onder het thema 'Helden van Vroeger en Nu' maakten we deel uit van de 'MegaMindy' ploeg.

We wonnen de quiz, de kinderen amuseerden zich kostelijk tijdens de verkleedparty (waar yours truly en Anja zich in Fred Flintstone en Wilma hadden vermomd) en ook op sportief vlak lieten we onze beste kant zien. Zo staat het clubrecord fietsbandslingeren vanaf nu op naam van, jawel, mezelf :-)
Met 30m90 kwam er niemand meer over.
Ook het verspringen lukte aardig met 4m50 met beperkte aanloop. Het achterwaarts medecin-bal werpen was niet al te slecht.
Toen moest het moment de gloire nog komen toen we als B-ploeg aan de estafette moesten deelnemen. 50-100-200-300-400 aflossing op de atletiekpiste en ik werd aangeduid als slotloper, 400m dus. De discipline van de Borlees. Nog nooit gedaan in mijn leven.
Ik nam de stok, of nee het zwembandje (!!) :-), over als derde loper met ongeveer 50m achterstand op loper 2, zo een jonge snaak. Ik schoot als een pijl uit een boog vooruit en na 200m had ik de achterstand goedgemaakt, maar ik zat ook compleet kapot. Ik ben nog 100m in de slipstream van mijne maat blijven lopen en dan in de laatste rechte lijn alles op een verschroeiende eindspurt gezet. Mijne maat had hetzelfde plan en gedurende 50m bleven we nek aan nek. Benen liepen vol, armen liepen vol en toch doorgezet en uiteindelijk met 5m voorsprong de tweede plaats bemachtigd. Yes ! Spijtig dat ik mijn tijd niet heb gemeten want ik voelde wel dat ik zeer snel (voor mijn doen) liep.
Zeer moeilijke discipline die 400m, 1 langgerekte sprint.
De rest van het weekend werd gevuld met een bos-spel, schaatsen, zwemmen, 22km fietsen met proeven, en af en toe een versnaperingske in de vorm van een goudgeel pintje bier :-) Dit alles in een geweldig goed gezelschap. Goe gelachen.

Echt een aanrader en de plannen worden gesmeed om binnenkort terug te keren en de talrijke mountainbike routes uit te proberen.
Enig minpuntje was dat ik op een slinkse manier gebeten werd door een teek tijdens het bosspel, venijnig beestje maar zonder gevolgen momenteel. Fingers crossed.

Laat ons zeggen dat ik een aktieve rustperiode achter de rug heb en gisteren terug de draad opgepakt met 12km LSD lopen en vandaag opnieuw een zwemtraining met 30min test. Ik zwom nu 50m meer dan vorige keer, en nog 600 in- en uitzwemmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten