zaterdag 5 oktober 2013

traag, trager, traagst

Naast een enorm drukke periode waarin ik veel moet werken, examens doen enz was het deze week ook de eerste echte trainingsweek met tritraining.be
Het begon al goed, want de eerste training heb ik niet kunnen doen :-)

Ik heb 5 sessies gekregen deze eerste week, die op dinsdag begon. 3 keer lopen, 1 keer fietsen en 1 keer zwemmen.

En alles onder het motto: traag, trager, traagst ! Ik trainde ervoor te snel en zo mag ik nu mijn fietstraining doen aan hartslag 125 of minder en lopen 135 of minder. Bij fietsen lukt dat goed, bij lopen minder.

De fietstraining verliep volgens plan, 63km aan die lage hartslag en toch 90 toeren per min trapfrequentie.
Bij de zwemtraining moest ik dan ook een 30min test doen, zoveel mogelijk meters zwemmen in een half uur. Ik wist niet wat ik moest verwachten en was eigenlijk wel blij met 1475m, net geen 2'/100m . Daar kan ik nu aan beginnen werken om die basissnelheid omhoog te krijgen, maar ik nog maar pas herbegonnen dus ik ben wel tevreden met die test.

Het lopen is wat moeilijker omdat ik steeds de natuurlijke neiging heb om sneller te gaan lopen, maar dan gaat de hartslag de hoogte in. Dus ik beperk me dan steeds en loop tussen de 5'50 en 6'30 per km afhankelijk van de helling waarop ik loop.

Maar het is nu wel zo dat ik de rustige trainingen goed verteer.

Morgen laatste training van de eerste week, 10km met 2km sneller.

Slukes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten