zondag 1 september 2013

cyclus 2, week 1: check

De eerste week van de tweede cyclus zit er weeral op. 6 trainingen gedaan, met focus op lopen. Nog steeds korte loopjes maar wel gevarieerd.
Ik begin de week met een goede temporun, waarbij het iets sneller mag gaan.
Dan doe ik een training met wat krachtsoefeningen, hetgeen deze week inhield dat ik 5 keer een helling van ongeveer 100m opliep. Gilles volgde met de fiets en deed ook een flinke training.
De derde training is een nuchterloop waarbij na een km of 5, een dosis loopscholing wordt gedaan. Dat zijn gevarieerde loopdrills over een afstand van ongeveer 30m die de looptechniek moeten verbeteren.
Tenslotte doe ik 1 lange trage loop per week waarbij ik de hartslag zo laag mogelijk hou. Vandaag ging ik voor het eerst over de 11km. Snelheid was van geen belang.
Buiten een geblokkeerde tussenribspier heb ik nog geen last van blessures, hetgeen waar ik met mijn hoger gewicht toch wel rekening moet mee houden.
Naast deze 4 looptrainingen ook 1 keer gefietst en kort gezwommen.
Ik doe ook een 3-tal keer rompstabilisatie-oefeningen die voor de loopvorm en zwemhouding moeten zorgen.

Volgende week, trainingen weer beetje opdrijven maar het blijft de bedoeling van het lichaam te laten wennen aan trainingsroutine en opbouwen aërobe basis.

Slukes,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten