zondag 22 september 2013

No way back

Weer een weekje achter de rug.

Vorige zondag had ik de kans om naar het wereldkampioenschap kwarttriatlon te gaan zien in Hyde Park, Londen. In de voormiddag traden de agegroupers aan en in de namiddag de elites bij de mannen.
Bij de agegroupers waren er geen belgen te bespeuren. Heeft dat te maken met de federaties of dergelijke ?

Ik supporterde in de namiddag voor Simon De Cuyper die een mooie 15de plaats wegkaapte op een dikke minuut van Gomez, die op de meet Johnny Brownlee klopte. Alistair Brownlee kwam er niet aan te pas, wegens een achilles-blessure. De omstandigheden waren gezien de periode, zwaar te noemen, veel wind, koud, en regen.

Vorige week was een rust week, maar ik deed toch 8 trainingen, met zelfs 3 op 1 dag in Tel Aviv. Ik begon met 3,5km blootsvoets lopen op het strand, dat zou de voorvoetlanding moeten stimuleren, maar in mijn geval leverde het 2 blaren op. In de namiddag zwom ik 2km en 's avonds liep ik nog eens 5km.

Donderdag kon ik niet trainen wegens een lange vlucht van Tel Aviv naar Londen en een treinrit van Londen naar huis.

Met nog een weekje in september te gaan heb ik toch al 100 km gelopen en aangeknoopt met fietsen en zwemmen. Ik train nu terug 2 maanden, en hoewel er nog veel werk is, heb ik mijn lichaam klaargemaakt voor verdere trainingsarbeid.


We zijn ten huize Verbruggen ook volledig in de ban van lopen en superfoods! Zo loopt mijn echtgenote Anja nu reeds 6 weken minstens 3 tot 5 keer in de week, tot 6km per training. Knap! Zoon Gilles loopt of fietst dan mee en op de kortere afstanden loopt dochter Laure-Lise ook al eens mee. De kids zitten bovendien op atletiek.

Sinds ik het boek Born To Run van Christopher McDougall las - hetgeen ik iedereen kan aanraden -  zoek ik steeds meer info naar ultraruns, superfoods en looptechniek. Zo hebben we thuis vandaag onze eigen Red Bull drink gemaakt, 'Iskiate' genaamd. Iskiate of chilled chia is een drank die wordt gemaakt door de Tarahumara stam die in de Sierra Madre - Mexico wonen. De Tarahumara of running people lopen afstanden tot 430 mijl ( 660 km).  Non-stop !!!! Iskiate wordt gemaakt van Chia zaden die worden opgelost in water en aangelengd met limoensap en suiker of honing. Die zaadjes zitten boordevol proteïnen, omega 3 en 6, magnesium, ijzer, zink en dergelijks meer. Het enige minpuntje is dat de zaden water opslorpen en dus na 10 minuten weken lijken op kikkerdril :-)



Morgen staat de eerste lactaattest bij Stefaan op het programma, maar het grootste nieuws van de dag is:

Ik heb me zonet ingeschreven voor de Ironman van Nice op 29 juni 2014 !

No way back :-)

Slukes




Geen opmerkingen:

Een reactie posten