donderdag 16 oktober 2014

Nice and Easy

Na 2 dagen niets gedaan te hebben, begon het serieus te jeuken om terug te lopen. Ik voelde dat het goed zat en dus vertrok ik met goede moed aan een rustig duurloopje van 10km met wat tempoversnellingen in Tel Aviv.

Onmiddellijk was het duidelijk dat de twee dagen rust effect hadden, want mijn hartslag lag in het begin in de buurt van 125 à 130 (dat is voor mij de lage extensieve waarde) voor een snelheid van rond de 11km/u. Elke keer ik me liet verleiden om wat sneller te lopen, hield ik me in tot aan km 4,5. Daar liet ik me eens gaan en liep ik een kleine kilometer tussen de 12 en 15 km/u (Fartlek oefening).

Een zeer leuke training, geen last, met een mooie zonsondergang er bovenop. Just what the mental coach ordered … :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten