dinsdag 14 oktober 2014

Rustweek

Mijn voorspelling voor Kona is dus niet uitgekomen :-) Het was wel een mooie wedstrijd om naar te kijken met een dik verdiende winnaar, Sebastian Kienle. Hij won dit jaar ook in Frankfurt. Fré Van Lierde ging lang goed mee, maar moest spijtig genoeg de strijd voor het podium staken na kilometer 30 van de marathon. Toch heel knap gepresteerd. Twee belgen in de top-10, zonder meer uitstekend.
De wedstrijd toonde ook de schoonheid van de Ironman. Je kan je gewoon niet wegsteken in het peloton, of even wat op adem komen als je wil winnen. Pure sport en de beste wint altijd.

Bij mezelf is de rustweek aangebroken en geen moment te vroeg. Ik voel nu echt de nood om het lichaam te laten herstellen van het grote volume kilometers van de laatste weken en dagen. Tijdens de laatste trainingen voelde ik ook dat het niet goed liep: pijntje hier en daar, moeilijk op adem komen etc.. Ik moest zelfs 1 lange geplande training schrappen, maar ik probeer gewoon naar het lichaam te luisteren en niet maniakaal de planning proberen te volgen. Deze week zal ik dus twee extra rustdagen inbouwen, een beetje zwemmen en wat core-stability. Op zondag volgt dan een 10km test om te zien waar we staan.




1 opmerking:

  1. Een beetje 'flying high' na je check-up ?! Luisteren naar je mental coach ook hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen